• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

När ska man lämna in inkomstuppgifter till KFM

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Undrar hur lång tid jag har på mig att lämna in inkomstuppgifter till KFM
Alektum skickade ju mig till KFM. Loggar jag in så står det numera att det finns en skuld, till kfm, betalas senast 28/10
Kan ju inte betala då det är 32 000 +
så det får ju bli utmätning av lön, men undrar ju givetvis hur länge det dröjer innan det sker. Kommer jag få en uppmaning att skicka in uppgifter efter 28e, för antar att de då börjat utreda mina tillgångar. Vill ju betala, men gärna dra ut på det så länge det går. Så nån som vet hur lång tid från nu tills de blir utmätning och behöver jag göra nåt före de hör av sig?

det sjuka är att alektum gjort en egen kreditupplysning på mig, fick det i kivra idag och i den står det att syftet med den är för att se på vilket sätt de kan hjälpa mig lösa det ?!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

CJ81

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
10 Mars 2017
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
161
Poäng
357
Ring Alektum, erbjud dig att betala en del av skulden mot att de återkallar ärendet och lägger upp en avbetalningsplan.
Inget kommer hända innan 28/10 ifrån kfms sida.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
efter den 28 kommer inkomst pappren ! brukar oftast ta 2 veckor ! sedan har du 10 dagar på dig att fylla i dom !
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Ring Alektum, erbjud dig att betala en del av skulden mot att de återkallar ärendet och lägger upp en avbetalningsplan.
Inget kommer hända innan 28/10 ifrån kfms sida.
Fast de gav mig en omöjlig avb-plan innan, 6 månader med 5600/månad, de lär inte ge mig bättre än det, eller ens vilja ge mig samma tror jag. De verkar stört omöjliga att ha och göra med
 

Blomsterkruka

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
14 November 2019
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
92
Poäng
267
Jag har kollat brevlådan dagligen.
Jag fick aldrig papper hem utan när jag fick brev om utmätning så fyllde jag i direkt på nätet
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 873
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Undrar hur lång tid jag har på mig att lämna in inkomstuppgifter till KFM
Alektum skickade ju mig till KFM. Loggar jag in så står det numera att det finns en skuld, till kfm, betalas senast 28/10
Kan ju inte betala då det är 32 000 +
så det får ju bli utmätning av lön, men undrar ju givetvis hur länge det dröjer innan det sker. Kommer jag få en uppmaning att skicka in uppgifter efter 28e, för antar att de då börjat utreda mina tillgångar. Vill ju betala, men gärna dra ut på det så länge det går. Så nån som vet hur lång tid från nu tills de blir utmätning och behöver jag göra nåt före de hör av sig?

det sjuka är att alektum gjort en egen kreditupplysning på mig, fick det i kivra idag och i den står det att syftet med den är för att se på vilket sätt de kan hjälpa mig lösa det ?!
Ligger skulden hos kfm? Har de skickat ett betalningsföreläggande eller har du skuldsaldo hos kronofogden
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Ligger skulden hos kfm? Har de skickat ett betalningsföreläggande eller har du skuldsaldo hos kronofogden
Fick först ett betalningsföreläggande i Kivra, med uppmaning betala Alektum. Sedan ett i Kivra där det står skuld att betala, så fattar det som att det nu är skuld till KFM. står även skuldsaldo på "mina sidor" på kfm
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 873
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Fick först ett betalningsföreläggande i Kivra, med uppmaning betala Alektum. Sedan ett i Kivra där det står skuld att betala, så fattar det som att det nu är skuld till KFM. står även skuldsaldo på "mina sidor" på kfm
Ok
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 873
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Vad är skulden på
Det är svårt att få till uppgörelser när det gått så långt
Försök med att erbjuda en plan med så mycket du kan varje månad
Allt är bättre än utmätning .
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp